ÚVOD
Nové univerzitní město bude se nacházet vedle města Ledčice, co je cca 38 km na sever od Prahy.
Přes město Ledčice prochází dalnice D8, která spojuje Prahu a Berlin, silnice 1 třidy a nová železniční rychlodráha. V arealu se nachází stále fungujicí kamenolom a malé letiště Sazena s malým leteckým klubem. Na jihu od Ledčice vedle města Nová Ves je jedná z největších fotovoltaických elektraren v Česku, která zasobuje okolní města.
Hlavní problem města je v tom, že na takhle velký areal skoro nejsou žadné vodni ani zelené plochy.
Nejblížší velký vodní tok je řeka Vltava, která je 5 km od města, a propojena s městami pomoci malých vodních kanalů. Kvůli nedostatku zeleně a provozu dalnice, železnice a slnice je velký rizik vzniku velkých hlukových zon a znečištění vzduchu.
V součastné době hluková mapa města Ledčice výpada takhle, a to je bez nové železnice.
KONCEPCE
UMÍSTĚNÍ
Nové město bude se nacházet v západní části města Ledčice, které vznika pomocí existujicích silnic, které propujuje okolní města s letištěm Sazena. Byvalý kamenolom jako hlavním centrem města.
Konceptem svého návrhu jsem výbrala univerzitní město s učelém rozvoje výuky a výzkumů v sfeře nových technologie v Česku. To je zelené ekologické město s velkými rekreačními plochamí a zelenými pásy. Doprava v městě je pomocí jen MHD prostředků, kol a elektrocarů.
Uspořadaní města má pásovou myšlenku.
Každý pás má svůj vlastní učel:
ZÓNOVÁNÍ
Zelený pás
Zelený pás lze potkat ve měste nekolik krát.
- Vnější zelený pás odděluje a ohraní město od hluku a zněčištění z dalnice a silnice.
- Střední zelený pás prochází uprostřed města a odděluje univerzitní-administrativní část od obytné pomocí vzniku nových parkových ploch.
- Poslední zelený pás odděluje celé město od dalnější výroby.
Administrátivní-univerzitní pás
Prácovní pás s univerzitami a administrativámi leží kolem silnice a oddělen pomocí zeleně. Administrativa je přímo napojena na centrům města, vjezd do města a parkovou rekreační zonu.
Obytný pás
Obytný pás se skláda z obytný bloků BD, RD, ŘD. Má vlastní lokalní centra, lokalní zeleň, a přímo napojeno na rekreační zony byvalého lomu.
Obchodní/administrativní pás.
Obchodní pás leží v jižní části města na vjezdu do města. Obsahuje OC, parkovácí dům, administrativu.
Energetický / zemědelský pás
Budoucí město potřebuje fungovat samostatně, mít vlastní zdroje energie a přirodní zdroje. Proto jsem nechála místo pro malou vlastní elektrarnu, která bude zasobovat město, a taky zemědelské plochy pro pěstování vlastních ovoce, zelenenin a td.
Kamenolom
V arealu se nachází kamenolom, který dneška stále aktivní funguje, ale za 30 let byvalý lom může se stát krasným lakavým místem kvůli rekultivace a objevu nových vodních ploch v místech kráterů. Ten lom jde výužit jako budoucí krasné relaxační místo pro odpočinek obyvatelů města.
DOPRAVA
Město je napojeno na silnice, která spojuje města Nová Ves a Straškov-Vodochody. Taky silnična sít´ je napojena na stavajicí letiště Sazena. Město má jeden oficiální vjezd do města přes stavbu autobusového nádraží, který kontroluje proud aut a navštěvniků. Pak jsou vjezdy z severní strany města Straškov-Vodochody, a z jižní strany Nové Vesy. Z ohledem na novou rychlodráhu železnice bude postavěné nové vlakové nádraží "Ledčice", které bude propojovat nové univerzitní město a město Ledčice.
S ohledem na to, že nové město bude ekologickým a automatizovaným všechna logistika města bude pod zemí. Hlavní stanice pro dodavnu zboží a taky váměny vlastních dopravních prostředku bude na vjezdu do města.Lidí které budou navštivit město, budou muset nechat své auta v parkovacím domě a výměnit je na kola/MHD/elektocary.
Po městě je umožněno použivat kola nebo elektrocary, kde jejich hlavní stanice je autobusové nádraží.
Doprava ve městě bude mít více prostorů pro pěší a pro kola.
ENERGIE
Energetickém přírodním zdrojem energie bude vlastní fotovoltaiská elektrárna. V 3km od města se nachází už existujicí jedna z nějvětších elektraren v Česku.
Kvůli letiště je velké nebezpečí stavět větrné eletrarny, a pro tohle území nejvýhodnější výběr budou solární panely.
REKREACE
Jednu z nejdůležitějších roli ve městě hraje rekreace, parkové a lesní zony, aby člověk byl v těsném spoje s přírodou. Nový problem součastností je v tom, že lidí můžou mít všechno a zustavat domu, nechtějí chodit ven na prochazky, potkat se s kamarády. Proto v snaze změnit tuhle situace město musí být komfortním, bezpečným a zajímavým pro obyvatele města.
Město má hlavní centrum na místě byvalého lomu. Obrys kráteru rysuje zajimavý přírozený tvár, který bych chtěla využit jako sklon posezení kolem vodní plochy, která vznikla díky provozu kamenolomu. Kolem jezera je parková zóna.
Taky v obytných zónách jsou své vlastní lokalní centra pro podporu sousedství a různorodostí zástavby.
Kolem města jsou různé druhy ovocných sádů.
VÝŠKA ZÁSTAVBY
Celá město bude mít nízkou podlažnost. Administrátiva bude mít nějvyšší podlažnost do 9.NP, a taky stavby bytového účelu. 4-6.NP budou mít bytové domy. Nejnížší podlažnost jsou u rodinných a řadových domů.
ZÁSTAVBA
Pomocí různých reference jsem snažila úkazat vzhled města. Celkém město je určeno pro 10-12t. obyvatelů, které jsou většínou vědci s rodinami.
Obytná zástavba ve městě bude různoroda a se skládat z různých drůhu RD a BD. Kolem jezera jsou stavby výsokého standartu s aktivním parterem. Lokalní centra sidliště budou mít obchodní, rekreační a společenský charakter. V obytných zonách jsou MŠ, SŠ. Sportovní areal s obchodním centrem je v jižní části města. V univerzitní zóně jsou taky stavby občanského charakteru jako radnice a úřady.
Comments
Post a Comment